Sitemizde aramak istediğiniz konuyu

BizdenOku - Doğru Bilgi

Aracı Tamire Bıraktınız. Araç Kaza Yaptı.. Ya Sonra

Aracınızı tamirciye bıraktınız. Yetkili servis ya da sokak aralarında , orada burada bulunan herhangi bir tamirciye.. Tanıdığınız olabilir ya da olmayabilir. Hiç birinin önemi yok.

Aracınızı tamirciye bıraktınız. Sorunu söylediniz. "Bakalım, size bilgi verelim." dedi. "Neye mal olur" sözüne , "bir bakalım söyleriz" ile karşılık buldunuz. "Tamam ustam, gözünü seveyim" dediniz ve arkanızı dönüp gittiniz.
HATA..
Hem de Kocaman HATA...
Çok iyi tanıdığınız bir ustaya teslim ettiniz. "Bitince haber veririm" dedi, Gittiniz. Yine HATA...
Yetkili servislerde pek olmayan bir olayı özetle size aktaralım.
Sonra konumuza dönelim..
Anlatıyorlar. Biz de burada aktaralım
"Arabamda çekiş düşüklüğü yaşadığım için sanayide her zaman bakımını yaptırdığım ustama götürdüm. Usta bana "bırak o zaman araç bu akşam dükkanda kalsın, yarın iş çıkışı gelene kadar hazır olur öyle alırsın" dedi. aracı o akşamüstü sanayiye bıraktım.
Ertesi gün, işten erken çıkıp sanayiye gittiğimde benim aracın ön kısmının ağır hasarlı olduğunu gördüm.
Ustanın 16 yaşındaki oğlu gece içip saat 3'te arabayı alıp trafiğe çıkıyor ve kırmızı ışıkta beklemekte olan bir araca arkadan sağlam vuruyor. 
Usta dedi ki "büyük oğlanı 1 ay sonra evlendiriyorum, masrafım çok, senin arabanı yavaş yavaş yaptırırım, bana bir kaç ay zaman ver." diğer araç ne olacak diye sorduğumda "onu da kazayı yapan benim piç düşünsün" dedi.
Kaza tutanağını tutan polislere göre de benim araçla vuran çocuk 8 de 8 suçluymuş ve alkollüymüş.
Ustaya telefon edip anlattığımda, oğlunu evlatlıktan reddettiğini, dükkandan kovduğunu, hurdacılardan  parçaları araştırıp çıkma olarak takabileceğini söyledi.
Karşı taraf dava açtı ve mahkemeye ben de davalı olarak çıktım. durumu aynen anlattım. hakim bana "aracı kazadan önce bıraktığıma dair belge" olup olmadığını sordu. ben de yok dedim.
Bir sonraki duruşmaya tamirciyi çağırdı.
Ustaya, aracı akşamüstü sen mi teslim aldın dedi.
Usta teslim almadığını, kaza günü aracı hiç görmediğini, barda oğluyla içtiğimi, bar çıkışı oğluna aracın anahtarlarını vererek "al arabayı sabah dükkana götür baban tamir etsin" diyerek verdiğimi falan söyledi.
Oğlu da aynı ifadeyi verdi. söyledi.
Hakim benden şahit istedi
Aracı teslim ettiğim gün bize çay getiren çaycıdan tut, yan dükkanlardaki tanıdık o kadar esnafa gittim. Kimse şahit olmadı.
Davayı kaybettim.
Borcu ödemek için arabayı dörtte bir fiyatına kaportacıya sattım. Aldığım parayı da karşı tarafın masrafları için ödedim.
Arabadan sadece hatırası kaldı. 
Allahtan kazda ölen yoktu. masrafla kurtuldum. "
Olay böyle..
Ne anladınız. 
Önce Hakimin sorduğu gibi, tamirciye verdiğine dair belge var mı ..? Yok.
Tamirciye bırakırken alacağınız belge önemli. Tarih ve saat yazılı , tamire niçin bırakıldığının nedeni, ne zaman teslim alınacağı, tamir masrafını ve saire diğer gereken bilgileri yazdırmadan 

ARACINIZI TESLİM ETMEYİN.
O tamirci canciğer dostunuz olsa da, babanızın çocuğu olsa da, çok sevdiğiniz, saydığınız baba dostu olsa da..

BELGE ALMADAN ARACI TESLİM ETMEYİN.
Bu arada haberlerde sık sık, "Tamire bırakılan araç çalındı" "Aracını tamirciye bıraktı, klipte gördü" "Aracını tamirciye bıraktı, piknikte gördü" "Aracını tamirciye bıraktı, düğün konvoyunda gördü" "Tamirciye bırakılan lüks otomobil parçalanarak satıldı ..."
Eğer, yukarıdaki olayda şahıs aracını tamirciye bıraktığında bir belge alıp, şahit bulamasa bile o belge ile o zaman içinde aracın kendisinde bulunmadığını ispatlasa idi, olay mahkemeye gitse de Yargıtay'ın şu kararı emsal alınıp, "davalının tamir için aracı bıraktığı tamirci tarafından kaza yapıldığı, bu durumda davalının araç üzerinde hakimiyetinin bulunmadığı bir sırada davaya konu kaza meydana geldiğinden, işleten sıfatının bulunmadığı ve kaza sonucu meydana gelen zarardan sorumlu tutulamayacağı " sonucuyla hem arabasının zararını tazmin ettirir hem de o ahlaksız tamirciye ve oğluna gereken cezayı da, masrafları da kuzu kuzu ödettirir idi.
Bu arada usulüne göre tamirciye veya bir başka yere aracınızı teslim ederseniz, verilecek kararların "Araç sahibinin aracı teslim ettiği yerle arasında bir sözleşmesel ilişkisi varsa ve aracı verdiği kişinin kusurunu da ispat edebiliyorsa, hukuken sorumlu tutulması mümkün değildir" şeklinde olabileceğini unutmayın

@bizdenoku