Sitemizde aramak istediğiniz konuyu

BizdenOku - Doğru Bilgi

Kuver ya da Hizmet Bedeli, Garsoniye Ücreti Saçmalığı


Haksız kazancın adını değiştirerek insanların karşısına "hizmet bedeli" adı altında "servis bedeli" adı altında, "kuver hizmeti" adı altında alınan "avanta" ücretlerin alınmasının önlenmesi gerektiğini söyleyenler, devletin bir an önce harekete geçmesi gerektiğini belirttiler.
Taksilerde kredi kartı ile ödeme imkanı sağlayan pos aplikasyonlarında alınan komisyonlar yüzde %10 olarak  müşteriye yansıtılıyor.
"5464 Sayılı Banka Kartları ve Kredi Kartları Kanunu'nun 17. Maddesinde 'Kartlı ödemelerde herhangi bir hizmet bedeli yansıtılamaz." denilse de yasal olarak alınmaması gereken komisyonlara engel olunmadığı gibi, “Restoranların ‘hizmet bedeli’ ya da  'servis ücreti' başlığı altında ödeme almaları da tepki çeken bir başka konu.
Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun 54. maddesi uyarınca işletmelerin vergiler dahil tüm fiyatlarını açık ve net bir şekilde fiyat listelerinde göstermeleri gerekirken. Bunu müşterite baştan söylemeyen işletmeler yemekler sonrası fiş / faturalar servis ve kuver ücretlerini o an eklemektedir. Müşterinin tepkisine rağmen haksız ücreti alan işletmelere de dur diyen yok.
Her ne kadar "şikayet edin, haksız alınan kazancı geri alın" denilse de vatandaş meblağın vakit harcayacak kadar olmadığı durumlarda, günlerce, aylarca sonuçlanacak bir karar için de zamanını harcamak istememektedir. Tüketiciler, kesin çözümün devletin yasa çıkartarak ve anında sonuca ulaşarak bitirilmesini, yaptırımların "bu bedelleri alanların ağır cezalara tutulmasını" gerektiğini söylemektedirler. 
Yasal olarak usulsüz işlem için alınan 2 bin 172 lira para cezası uygulanmasının komik olduğunu, lokanta ve taksiciler ile diğer işletmelerin aldığı haksız bedellerin bunlardan kat be kat fazla olduğu için kimsenin korkmadığını iddia edenler, işletmecilerin birçoğu ise "sorun yokmuş" gibi davranmaya devam ettiğini iddia ediyor  

@bizdenoku