Sitemizde aramak istediğiniz konuyu

BizdenOku - Doğru Bilgi

Destek Personeli ve Merak Edilenler


Destek Personeli Kimdir? Ne İş Yapar? Nasıl Olunur? Ne Kadar Maaş Alır? Bu ve benzer soruların cevabı yazımızda...

Destek Personeli Kimdir?

"Destek Personeli "ya da diğer adıyla "Yardımcı Hizmetler Personeli" ,Kendi başına ve belirli bir süre içerisinde, sorumlu olduğu alanlarda destekleyici görevler üstlenen personellere denir. Bu kişilerden temizlik, getir-götür işleri, çay-kahve hizmetleri beklenebilir. Bunların yanı sıra sosyal konularda da görev yapması istenebilir. Ayrıca iş ilanına, çalıştığı kuruma göre de farklı görevler üstlenebilir. İş sağlığı ve güvenliği esası ile çalışan, tehlike önleme, mekân ve personel koruma, yangınla mücadele etme ve tahliye gibi görevleri yapablir. Aynı zamanda ilk yardım ve benzeri konularda da özel olarak görevlendirilir. Yardımcı sağlık personeli; Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı tarafından belgelendirilen, iş sağlığı ve güvenliği çerçevesinde sağlık kurum ve kuruluşlarında çalışan personeldir. Yardımcı sağlık personeli; acil bakım teknikeri, ambulans teknikeri, çevre sağlık teknisyeni, iş yeri hemşiresi ve sağlık memuru olarak görevlendirilir.

Bu örnekler daha da çoğaltılabilir. Bunun için müracaat ettiğiniz kurum ilanlarında aranan personelden yapması gereken işler nelerdir, öğrenebilirsiniz.

Destek Personeli Öğrenim Durumu

Nitelik Gerektirmeyen Meslekler grubundan "Destek Personeli" olmak için minimum eğitim düzeyi İlköğretim olmalıdır. Bu seviyede kurumdan kuruma değişebilir. Lise, Önlisans ve üniversite mezunu gibi öğrenim diplomasını dahi isteyen kurumlar olabilir.

Destek Personeli Ne İş Yapar?

Destek Personeli, işletmenin genel çalışma prensipleri doğrultusunda, araç, gereç ve ekipmanları etkin bir şekilde kullanarak, işçi sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma düzenlemelerine ve mesleğin verimlilik ve kalite gereklerine uygun olarak

  • Görev bölgesinin temizliğini yaparlar.
  • Görev bölgesinin temizliği, havası, suyu, düzeninden sorumludurlar.
  • Fotokopi çekmek, Getir-götür işlerini vb görev ve işlemleri yerine getirir.
  • Çalıştıkları iş yerindeki diğer personellere yardım ederler.
  • Çalıştıkları kurumdaki araç ve gereçleri izin verildiği şekilde kullanırlar.
  • Bağlı oldukları birim yöneticisi tarafından verilen sosyal hizmetlerde görev alırlar.
  • Kuruma gelen giden her vatandaşa yardımcı olmaya çalışırlar.
Destek Personeli Nasıl Olunur?

Destek personeli olmak için öncelikle ilgili devlet kurumunun iş ilanı yayımlaması ve personel alımı yapması gerekmektedir. Bu alıma dair iş ilanını takip edip gereken şartları sağladıktan sonra başvuru yapmak gerekir. Bazı Kurumlar,  KPSS puanı, eğitim şartı, yaş şartı gibi bazı özel şartlar arayabilir. Ancak genel olarak temizlik, çay, getir-götür işlerinde görev alacak personellerin alımında özel şartlar aranmaz.

Destek Personeli Olma Şartları Nelerdir?

Bu şartlar kurumlara göre değişebilir. Genel olarak sıralarsak;
  • Adaylarda eğitim şartı aranır. 
  • Erkek adayların askerlikle ilişiğinin olmaması gerekir.
  • Adayların Kamu Personeli Seçme Sınavından KPSS P3 puan türünde puan almaları gerekebilir
  • Adayların Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olmaları şarttır.
  • Adayların adli sicillerinin temiz olması gerekir.
  • Adayların başka bir kurumdan maaş almamaları gerekir.
  • Adayların yaş sınırları kurumdan kuruma değişebilir
Destek Personelin Ne Kadar Maaş Alır?

Özel sektörde çalışan destek personelleri genellikle asgari ücret düzeyinde maaş almaktadır. Ancak bazı şirketler personellerine daha yüksek ücret verebilmektedir.

Her yıl Asgari Ücretin artmasıyla bu tutar değişebilir.

Derleme @bizdenoku

İŞKUR tarafından duyurulan Destek Elemanları İlanları İçin Tıklayınız